hai... since parents aku plan nak datang Terengganu ni masa cuti sekolah nanti, aku pun mula la buat survey untuk menginap dekat-II mana chalet area Marang ni.. Just now, aku call sebuah chalet dekat area ni untuk tanya harga dan buat booking tapi belum aku habis cakap, dia dah letak telefon tu..sangat-II mengecewakan.
Aku tak sure samada aku bercakap dengan owner chalet tu ataupun aku bercakap dengan pekerja dia tadi. dia sangat-II @#$%^&... maaf, aku agak bengang jugak kot. belum aku habis tanya apa, dah letak ganggang telefon tu..aishhhh..
perbualan kami tadi
pekerja/owner chalet: assalamualaikum
aku: waalaikumusalam, betul ke ni chalet C******?
chalet: ye, ada apa?
aku: okay, saya nak tanya berapa rate harga untuk 1 chalet atau bilik. boleh?
chalet: 1 chalet RM80,
aku: 1chalet tu biasanya muat berapa orang ye?
chalet: 4 orang muat la.
aku: Ada tak chalet atau bilik lain yang besar sikit, tak kisah la berapa harga dia?
chalet: takde
aku: okay..sayaaa.................( tak sempat aku nak tanya boleh booking awal ke tak, dia dah letak telefon)
* seriously, bercakap dengan dia melalui telefon pun dah tahu yang dia tu tak peramah, cara cakap pun macam orang pemalas!
* kalau nak buat bisnes macam ni, jadi la peramah atau mesra pelanggan sikit! kalau tak pandai nak senyum, pergi masuk kelas 'Senyum'...
* begini ke sikap seorang pengusaha/ peniaga? -sebab nila setitik, rosak susu sebelanga~
No comments:
Post a Comment
Thanks for dropping by! Tinggalkan jejak anda disini