Tuesday 20 March 2012

postwoman

Assalamualaikum...

POSTWOMAN? macam tak pernah dengar je,..eh,,jarang dengar la...ni mesti tersalah tulis ni, sebernanya nak tulis POSTMAN kan??haha.. tak,tak,tak....tujuan aku memang nak tulis postwoman,so jangan nak hairan sangat sampai berkerut-kerut dahi tu ye...kalau dekat Malaysia ni memang susah nak jumpa postwoman kan..aku sendiri pun tak pasti yang postwoman ni ada ke tak kat negara kita sebab aku tak pernah jumpa atau ternampak pun. Tapi kalau di negara luar postwoman ni ada je contohnya dekat negara seperti UK dan China.

Sebenarnya, aku berminat nak jadi postwoman ni*errrgh,macam hape cita-II kau ni,takde cita-II lain ke?*...okay,suka hati aku la..setiap orang tu ada cita-II dan pendapat sendiri kan. sama seperti aku..aku mula jatuh cinta dengan profession sebagai postwoman ni masa aku tengah menganggur dekat rumah tunggu result spm dulu.. bagi aku, pekerjaan ni nampak macam senang je...hahaha..kau hanya perlu hantar surat dan barang dekat alamat yang tertera..senang je kan..hurm,,kita kene la hargai kerja postman tu..tanpa diorang,tak sampai surat-II or barang-II dekat rumah even sekarang ni zaman dah moden, boleh hantar surat guna email je but still barang-II kita tak boleh hantar melalui email juga kan..hee ^_^..so, TERIMA KASIH POSTMAN

Masa aku jadi pengangur dulu-II, aku pernah tanya mak aku,"ma,boleh tak nak jadi postwoman"..harhar...mak aku dengan tegas menjawab "ha, elok la tu nak kerja macam tu tu...tak payah nak mengada-ngada..nak kena naik motor ke sana sini..bahaya!"..apabila dah kena macam tu..aku senyap je la...aku faham perasaan mak aku tu...mungkin dia terlalu sayangkan aku..ngeh3...*kembang kempis lubang idung ni,perasaan giler*....tapi aku sangat berharap yang aku akan diberi peluang jadi postwoman even SATU hari je....hee..aku tetap nak rasa macam mana jadi postwoman tu..tak kira..tak kira,,nak jugak! *gedik melampau*



pssttt: lesen pun takde lagi tapi berangan nak jadi postwoman..aiyaaa

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping by! Tinggalkan jejak anda disini