Saturday 20 October 2012

Minat bukan alasan

Assalamualaikum


Alhamdulillah, sekarang ni dah sem last aku untuk asasi, insyAllah jika dipanjangkan usia, bulan januari tahun depan aku dengan 23 orang rakan aku yg lain akan memulakan pengajian ijazah dalam bidang TESL. semoga dipermudahkan. hmm, tak sangka, Allah takdirkan aku untuk berada dalam bidang yg tak pernah aku rancang. Pilihan aku sebelum ni mostly in accounting dgn course2 berkaitan dgnnya. Masa aku buat permohonan UPU dan IPG dulu pun TESL bukan dalam list yg aku apply. Temuduga ipg dulu pun aku ditemuduga untuk bidang lain dan bukannya TESL ..namun, Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya kan. SUBHANALLAH..mungkin inilah bidang yg terbaik buat aku. mudah-mudahan :')

Bagi sesetengah orang, belajar TESL tu mudah tetapi tidak bagi aku. Sejujurnya, aku tak minat pun  bidang ni tapi aku pun tak pasti kenapa aku tetap memilih untuk berada kat sini sedangkan aku selesa belajar dekat UIA dulu.. hmm, mungkin sebab ayah aku.

 Walaupun TESL ni agak sukar bagi aku, namun aku yakin aku mampu. Takkan kawan2 aku boleh buat, aku tak boleh kan? Aku yakin dengan apa yg Allah telah tetapkan untuk aku. mungkin ianya susah buat aku sekarang sebab ini bukan minat aku tetapi siapa tahu ada sesuatu yang baik bakal meyusul di masa hadapan. Allah Maha Mengetahui segala-galanya seperti dalam surah al-Baqarah ayat 216:


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui". 


credit to senyom design


pssttt: Always have faith in Allah :')

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping by! Tinggalkan jejak anda disini