Thursday 5 April 2012

garis masa

Assalamualaikum

Akhirnya, ada juga masa untuk aku menulis..huhu..okay,it will be a very short entry, I hope..hee.. just wanna to share what had happened.. sekarang aku tengah dalam minggu exam..-final exam-.. baru je habis exam untuk 1st paper iaitu  pengajian islam..3 more papers left..huhu..disebabkan baru habis exam, maka aku ambil la kesempatan yang ada ni untuk tulis sikit2... kata orang, biar la sikit daripada tak ada langsung kan..aik?ada kene mengena ke?


Minggu ni merupakan minggu yang boleh dianggap tough buat aku dan rakan yang seangkatan dengan aku. kenapa bole jadi tough sangat tu?. meh baca ni aku tulis.. ok, 31 mac 2012, hari sabtu, kami ke sekolah Sri Utama, Kuala Terengganu bagi membantu staffs dekat sekolah tu untuk hari sukan diorang. macam mana pula kami boleh terlibat tu? okay, sebenarnya kami terpaksa melibatkan diri kami kerana ianya merupakan sebahagian daripada assignment untuk subject physical education..dengan proposal yang kami buat dan beberapa kali meeting dengan pihak sekolah tersebut akhirnya tiba la hari sukan ni...ada markah tu..hmm,,malas pula nak cerita panjang-II.. ni tengok gambar je la ye

a) dengar taklimat dan arahan dulu..


b) memulakan tugas


c) antara barang-II untuk hari sukan ni


d) games yang kami propose menjadi acara utama 
pada hari sukan ini


e) ibu bapa & penjaga yang hadir


f) antara acara-IInya :










g) acara kemuncak- volcano experiment 




h) penyampaian medal dan hadiah




_________________________________________________________________

Belum hilang lagi penat hari sukan ni, 1 april kami mula buat rehearsal dan siapkan segala props yang kami perlukan untuk drama kami.. seriously, penat giler.. berlatih sampai lewat malam, ada juga yang berlatih sampai pagi buta. sebab ape? sebab drama kami tu pada 2 april,kami kesuntukan masa yang teramat sangat, *akibat kerja last minute* bagi memastikan drama tu dipersembahkan dengan baik maka terpaksa la berkorban. tambahan lagi ada pelajar-II dari dua buah sekolah yang akan datang untuk tengok, maka bertambah-II struggle la kami.. Malu la weyh kalau budak-II tu tengok persembahan yang hambar dari kami kan.. untuk yang ni aku malas nak upload gambar sebab gambar masih dalam camera..mohon maaf. nanti aku share okay?.. 

Alhamdulillah, akhirnya pada 2 april tu kami berjaya juga mempersembahkan drama yang boleh dikatakan hebat juga kot bagi golongan kami yang tidak pandai berlakon ni..ahaks..hihi..audiences yang datang pun berpuas hati..kami lagi la berganda-II puas hati..hahah.. di sebelah malam pula kami ada sedikit jamuan bagi meraikan apa yang telah kami buat.. oh, terlupa pula aku..Pada ketika aku tengah happy-II petang tu tiba-II aku dapat message dari kawan baik aku, beliau memaklumkan berita yang buat aku terus mengalirkan air mata bila baca,.. mak beliau telah pulang menghadap Ilahi.. Al- Fatihah buat mak kawan baik aku..moga-II mak beliau ditempatkan di kalangan orang-II yang beriman. Amin.


________________________________________________________________

3 April pula, penat aku masih tak hilang lagi.. aku rasa tidur aku pun belum qada' lagi ni..but I need to work on the sport's day report..pfffffttttttt... Terpaksa la aku berjaga lagi pada malam hari.. disebabkan mengantuk yang tak boleh aku nak tempis lagi, aku akhirnya tewas dan tertido la pada pukul 5 pagi tu dan bangun semula pada pukul 7 pagi..2 jam je aku tidur..eh, dah masuk 4 april ni.

_______________________________________________________________

di pagi hari 4 april, aku bersiap and then aku pergi breakfast roti canai dulu dekat cafe sebelum memulakan perjalanan aku ke library..dekat je library tu dengan hostel aku..hihi.. aku pun memulakan kembali kerja aku untuk menyiapkan report..perghhhh,, mata aku dah berpinar-II, jari aku dah tak mampu nk berlari-II dekat atas keyboard ni..kepala aku berat, muka aku nak sangat aku sembamkan kat atas meja masa tu.. tuhan je tahu macam mana aku rasa, maklum la aku tak biasa tidur lewat sangat-II ni... Pada pukul 3 petang akhirnya report aku siap untuk aku hantar pada esok harinya... esok hari tu juga aku akan ada exam,. aku bertambah tertekan sebab aku tak study lagi weyh...ayoyo..aku balik bilik terus aku tidur. pukul 6 lebih aku bangun and then mandi.. malam tu aku turun makan kat cafe dan lepas makan aku plan nak study tetapi aku hanya study sekejap je dan aku tetidur lagi....Aku tak mampu nak nak buka mata aku..huhu

______________________________________________________________

5 april (hari ni la), aku bangun solat subuh dengan penuh penyesalan di hati aku sebab aku tertidur semalam + aku tak study awal-II before ni. Aku dah terbiasa dengan cara aku ni yang suka buat benda last minute.,sangat susah untuk berubah ye...tapi aku rasa lega la sikit sebab exam pukul 2pm so aku ada la lagi masa nak study.., even masa yang aku ada ni singkat, tapi takpe la at least aku ada peluang lagi kan..sekarang ni aku cuma tawakal dan doa je moga-II result aku nanti tak la teruk sangat..
okay, now,it's time for me to focus on next paper pula :) before nak struggle for the next paper, aku nak pergi topup tidur dulu la..hihi..bye, have a nice day sweeties :D


pssttt: yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan pedoman :)















No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping by! Tinggalkan jejak anda disini