Friday 16 March 2012

wabak tudung bawal

Assalamualaikum..

Hi,






Okay, untuk entry keempat ni *baru empat? ape celopp yob!*, aku memang sengaja nak kongsi tentang tudung bawal plain yang sekarang ni merupakan "hotstuff" dikalangan wanita tak kira berapa pun usia mereka..Nak kata tudung bawal ni fesyen baru tak la juga sebab before ni, pada zaman nenek, mak aku dah ada pun tudung macam ni. Cuma ada perbezaan sikit je antara tudung bawal dulu dengan sekarang, ye la kan..zaman dah berubah,manusia pun dah maju so mesti la ada pembaharuan juga pada tudung bawal tu kan.

Kelainan yang aku nampak adalah warna tudung tu..sebelum ni, tudung bawal tu hanya ada satu tone warna je kalau aku tak silap la sebab aku ni bukan la up-to date sangat.. tapi sekarang ni dah ada sampai tiga tone warna dah... pergi je dekat mana-mana, sekolah,pasar,kolej,hospital and etc mesti korang boleh nampak fenomena tudung bawal ni dan sudah pastinya korg jugak tak terlepas dari fenomena ni kan?hahaha.. setakat ni, aku takde lagi beli tudung bawal plain tu sebab bagi aku ianya bukan lah stu keperluan bagi aku..*bukan bermakna aku free hair ye!*..

bagi yang tak tahu macam mane rupa tudung bawal yang menjadi dambaan setiap gadis dan wanita masa kini, meh aku tunjukkan...^_^

ha yang ni tudung bawal satu tone di mana tone dia sama je

yang ni pulak dua tone sebab kalau dilihat tudung ni ada
 2 bahagia iaitu bahagian gelap dan bahagian cerah juga..

ni la dikatakan tiga tone, tengok tu ada 3 bahagian warna dia kan :D


Bukan sahaja tone warna je yang berbeza malah cara orang zaman sekarang pakai tudung bawal tu pun agak berlainan dari zaman dulu...

kalau dulu, akak-akak, makcik-makcik,adik-adik pakai tudung macam ni la kot,hihihi


tapi sekarang dorang dah ubah cara pakai tudung tu jadi macam-macam fesyen dah,antaranya :-



dan macam-macam lagi..kalau nak tengok tutorial macam mana nak pakai tudung macam ni boleh la tengok youtube tu ye...
Rasanya takde apa dah nak tulis ni.. tak kisah la apa jenis tudung korang nak pakai, it's doesn't matter as long as tudung tu menutup aurat korang as muslimah :)


                      pssttt: agak-agak lepas ni ada tak fesyen tudung saji plak, just wait and see!~:p




No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping by! Tinggalkan jejak anda disini